De pincode van uw simkaart uitschakelen

Voor de 4G camera's is het belangrijk dat de pincode van de simkaart uitgeschakeld is.

Plaats hiervoor de simkaart in een mobiele telefoon en volg de stappen hieronder.

Voor iPhone:

  1. Open de Instellingen-app
    Ga naar het beginscherm van uw iPhone en tik op de Instellingen-app.

  2. Ga naar ‘Mobiel netwerk’ of ‘Mobiele data’
    Scroll naar beneden en tik op Mobiel netwerk (of Mobiele data, afhankelijk van uw softwareversie).

  3. Selecteer ‘Sim-pincode’
    Tik op Sim-pincode om de pincode-instellingen van uw simkaart te openen.

  4. Schakel de pincode uit
    Zet de schakelaar naast Sim-pincode op Uit.

  5. Voer uw huidige sim-pincode in
    Bevestig de wijziging door uw huidige sim-pincode in te voeren. Bij een nieuwe simkaart is de pincode meestal: 0000.

  6. De pincode is nu uitgeschakeld
    Vanaf nu hoeft u geen pincode meer in te voeren als u uw telefoon opnieuw opstart.

Voor Android:

  1. Open de Instellingen-app
    Ga naar het beginscherm van uw Android-telefoon en tik op de Instellingen-app.

  2. Ga naar ‘Beveiliging’ of ‘Vergrendelscherm en beveiliging’
    Scroll naar beneden en tik op Beveiliging of Vergrendelscherm en beveiliging, afhankelijk van uw toestel.

  3. Selecteer ‘Sim-kaartvergrendeling’
    Onder het kopje Sim-kaartvergrendeling of Meer beveiligingsinstellingen vindt u de optie om de sim-pincode te beheren.

  4. Tik op ‘Sim-pincode instellen’
    Tik op de optie Sim-pincode instellen om de pincode-opties te openen.

  5. Schakel de pincode uit
    Zet de schakelaar bij Sim-pincode vergrendelen op Uit.

  6. Voer uw huidige pincode in
    Bevestig de wijziging door uw huidige sim-pincode in te voeren. Bij een nieuwe simkaart is de pincode meestal: 0000.

  7. De pincode is nu uitgeschakeld
    Vanaf nu hoeft u geen pincode meer in te voeren als u uw telefoon opnieuw opstart.

 

De simkaart terugplaatsen in de camera

Nu de pincode is uitgeschakeld, kunt u de simkaart terugplaatsen in de camera. Volg hiervoor de stappen in de handleiding.

 

Controleren of de camera een goede internetverbinding heeft

Als de simkaart terug in de camera geplaatst is, kunt u als volgt controleren of de camera een goede internetverbinding heeft.

Voor de 4G camera zonder zonnepaneel:

Naast de simkaart ziet u een blauw lichtje. Als dit lichtje continu brandt heeft de camera een goede verbinding met het internet.

Als het blauwe lichtje knippert is er geen goede verbinding. Dit kan betekenen dat de pincode van de simkaart niet uitgeschakeld is, dat er geen tegoed op de simkaart zit of dat de simkaart nog niet geactiveerd is.

Voor de 4G camera met zonnepaneel:

Als de 4G camera met zonnepaneel opstart, hoort u eerst "Initializing camera, please wait". Het kan ongeveer 30 seconden duren voordat de camera is opgestart.

Als de camera verbinding met internet maakt hoort u "Camera successfully connected to internet". Als u dit nog niet gedaan heeft kunt u de camera nu toevoegen aan de app.

Als de camera geen verbinding met internet kan maken hoort nu na een tijd "Failed to add account". Dit kan betekenen dat de pincode van de simkaart niet uitgeschakeld is, dat er geen tegoed op de simkaart zit of dat de simkaart nog niet geactiveerd is.

 

Heeft u een vraag?

We staan klaar om u te helpen via e-mail, telefoon, WhatsApp of het Contactformulier.

© 2025 Camguard.nl

  • Apple Pay
  • Bancontact
  • iDEAL
  • Maestro
  • Mastercard
  • Visa

Login

U bent nog niet ingelogd.